سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنامه ریزی بازاریابی و فروش سیستماتیک

برنامه ریزی بازاریابی و فروش سیستماتیک پارک بازاریابی ایران بر اساس مدل فیلیپ کاتلر می باشد. که در ابتدا اقدام به تحقیقات بازاریابی کمی و کیفی نموده و سپس تدوین استراتژی بازاریابی در حوزه های مختلف می‌نماید.

اولین مرحله جهت برنامه ریزی بازاریابی Marketing Planning تحقیقات بازاریابی کیفی ، تحقیقات بازار ، تحقیقات بازاریابی کمی می باشد.

پس از گردآوری اطلاعات ، مرحله بعد برای برنامه ریزی بازاریابی و فروش شامل بخش بندی ، هدف گذاری ،  جایگاه یابی می باشد که بر اساس ماتریس 

های تدوین استراتژی برگرفته از مدل دیوید صورت می پذیرد.

برنامه ریزی بازاریابی - نمودار رشد - برنامه ریزی بازاریابی و فروش

مرحله بعد به منظور برنامه ریزی بازاریابی و فروش ، برندینگ ، تدوین سیاست های های قیمت گذاری ،توزیع و پخش ، ترفیعات و ارتباطات شامل تبلیغات ، فروش حضوری ، تخفیفات و. . .

می گردد.

مرحله بعد برای برنامه ریزی بازاریابی برنامه محصولات و خدمات

برنامه خدمات پس از فروش ،برنامه تبلیغات و روابط عمومی

در مراحله نهایی برنامه ریزی بازاریابی ، داشبورد ارزیابی عملکرد بازاریابی و فروش آماده می گردد

در نهایت جهت برنامه ریزی بازاریابی و فروش آموزش لازم جهت بهره برداری بهینه از نیروی فروش  ، مدیریت ارتباط با مشتری CRM ، مدیریت منابع انسانی در حوزه فروش و بازاریابی HRM

مدیریت تعالی برند یکی از اجزا اساسی در برنامه ریزی بازاریابی می باشد.

این برنامه شامل برنامه ریزی بازاریابی صادرات محور نیز می گردد.

کلیه موارد فوق جهت برنامه ریزی بازاریابی در دستور کار قرار گرفته و در نهایت این استراتژی‌ ها  توسط فرم های عملیاتی برنامه ریزی بازاریابی مدل 360 اجرایی می‌شود. در این فرم ها بهینه‌سازی زنجیره ارزش بازاریابی و فروش به صورت عملیاتی حاصل می‌شود.

برنامه ریزی بازاریابی یکی از مهم ترین و کار آمدترین ابزار بازاریابی به منظور پیشرفت هر نوع کسب و کاری می باشد. نکته مهم این است که برنامه ریزی به تنهایی و به خودی خود عامل موفقیت سازمان یا محصول در بازار نمی شود.

عنصری که باعث موفقیت سازمان شما خواهد شد تعهد مدیران به اجرای یک برنامه ریزی بازاریابی درست و به هنگام است. شناسایی فعالیت های تک تک های پرسنل واحدهای سازمان، شناسایی بازارهای هدف که به محصول شما نیازمندند و یا به آن علاقه دارند و سپس جذب و وفادارسازی مشتریان به منظور کاهش هزینه های تبلیغاتی و همچنین افزایش درآمدهای ناشی از مراجعه مشتریان براساس این برنامه باید با توجه به تمام شرایط محیطی، سیاسی و اقتصادی جامعه تدوین گردد.

بارها از مدیران صنایع و خدمات مختلف شنیده می شود که در عصر کنونی برنامه ریزی و تدوین استراتژی های پنج ساله و حتی یک ساله کارامد نبوده اند. پاسخی که به این مدیران می توان ارائه نمود اینکه افراد و تیم های برنامه ریزی در صورت داشتن مهارت در برنامه ریزی، تمامی موارد مطروحه (داخلی و محیطی) را در برنامه ریزی در نظر گرفته و پس از از خرد نمودن این برنامه ها، به برنامه های روزانه یا برنامه روزی می رسند.

برنامه ریزی بازاریابی - فرایند بازاریابی - برنامه بازاریابی

این فرایند شامل انجام تحقیقات جامع بازاریابی ، تدوین استراتژی پنج ساله، سه ساله و یک ساله ، برنامه عملیاتی سه ماهه و در نهایت برنامه های اجرایی ماهیانه و از ریز شدن آن ، برنامه روزانه استخراج و به اجرا گذاشته می شود.

تدوین این فرم ها به کمک 35 نفر اعضای هیئت علمی دکترین مدیریت بازرگانی، اقتصاد و تکنولوژی صورت پذیرفته است. و در برخی سازمان‌های نظارتی مورد تأیید قرار گرفته است. همکاری با سازمان توسعه تجارت ایران، کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران، پژوهشگاه صنعت نفت (با هدف تجاری‌سازی دانش فنی) و برخی سازمان‌های دیگر با هدف معرفی این مدل به شرکت‌های تابعه و تحت پوشش تاکنون با موفقیت انجام شده است.

مشاور بازاریابی جهت استقرار مدل برنامه ریزی بازاریابی در شرکت‌های حوزه صنایع غذایی ، برنامه ریزی بازاریابی صنعت ساختمان ، برنامه ریزی بازاریابی صنعت مبلمان ، تجهیزات و ادوات کشاورزی ، اتوماسیون اداری مسکونی ، تجهیزات صنعتی، برنامه ریزی بازاریابی تجهیزات وابسته خودرو سبک و سنگین ، برنامه ریزی بازاریابی شرکت‌های بازرگانی ، موسسات خدماتی، موسسات غیرانتفاعی و خیریه  ، برنامه ریزی بازاریابی موسسات مالی و اعتباری و همچنین برنامه ریزی بازاریابی بانک و بیمه و .. انجام شده است.

سرفصل های برنامه ریزی بازاریابی 

  1.  برنامه ریزی بازاریابی کوتاه مدت
  2.  برنامه ریزی بازاریابی میان مدت
  3.  برنامه ریزی بازاریابی بلند مدت ( استراتژیک )

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد رزومه فعالیت‌ها و مشتریان با ما تماس بگیرید: 77655810